نکات و راهنمایی خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

0

امروزه به خاطر آلودگی آب های سطحی و نفوذ مواد مضر مثل سموم و آفت کش های کشاورزی در آن، بهتر است برای حفظ سلامتی آب شهری مجددا تصفیه شود. به همین خاطر بسیاری از افراد به‌خصوص آن‌هایی که از مشکلات کلیوی و دفع رنج می‌برند، تصمیم بر خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی می‌گیرند تا از آبی سالم برای مصرف روزانه استفاده کنند.

از طرفی استفاده از کلر جهت ضدعفونی کردن آب کاهش‌یافته است؛ زیرا طی تحقیقات ثابت‌شده است که خود ماده کلر در درازمدت باعث به وجود آمدن سرطان‌های ریه، سینه، خون و مشکلات دیگری ازجمله مشکلات گوارشی برای انسان می‌شود، بر سلامت و بهداشت دهان و دندان هم تاثیر منفی دارد و اثرات مخربی نیز در محیط‌زیست به همراه دارد. اگر شما نیز قصد خرید دستگاه تصفیه آب دارید، بهتر است قبل از خرید به نکاتی توجه کنید.

چگونه بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را انتخاب کنیم؟

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی از آن دسته محصولاتی بوده که لازم است قبل از خرید آن مقایسه‌ محصول انجام داده و راهنمای پیش از خرید دریافت کنید. آب عنصری حیاتی برای ماست. هر فرد روزانه حدود شش الی هشت لیوان آب می‌نوشد و نوشیدن آب بر ساختار بدن و پیشگیری از بیماری‌ها تأثیر به سزایی دارد. بدین‌صورت همه افراد به نوشیدن آب اهمیت می‌دهند؛ بنابراین خرید یک دستگاه تصفیه آب اهمیت زیادی دارد.

اهمیت قیمت و گارانتی در خرید

انواع و مدل‌های زیادی از دستگاه‌های تصفیه آب وجود دارد. در هنگام انتخاب این دستگاه باید تحقیق و جست‌وجوی کافی داشته باشید و بهترین برند ممکن را انتخاب کنید. چون کیفیت برند در نحوه‌ عملکرد کالا تأثیر به سزایی دارد. برند‌های بهتر قیمت بالاتری نیز دارند.

پس برای خرید دستگاه هرچه باکیفیت‌تر، بهتر است بودجه‌ خود را تنظیم کرده تا بتوانید دستگاه باکیفیت‌تر و آبی سالم‌تر داشته باشید. دستگاه‌های ارزان‌تر ممکن است با مواد اولیه بی‌کیفیت تولیدشده باشند و زود از کار بیفتند. درواقع این دستگاه‌ها برای کارکرد طولانی‌مدت و مثبت توسط نمایندگی و فروشندگان ضمانت می‌شوند. آگاهی از وضع گارانتی از مراحل دیگر تحقیق پیش از خرید است.

هنگام خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی چه به‌صورت حضوری چه اینترنتی، دقت داشته باشید که فروشگاه منتخبتان قابل‌اعتماد بوده و قادر به تأمین تعلقات و تجهیزات مربوط به دستگاه تصفیه آب خانگی باشد. قطعاً پس از مدتی مجبور خواهید شد تا فیلترهای دستگاهتان را عوض کنید پس در انتخاب فروشگاه و برند دقت کنید.

مطالب مرتبط در ایس واتر:
اسمز معکوس چیست و چرا بهترین روش تصفیه آب است؟

تفکیک ظاهری

با راهنمایی صحیح پیش از خرید متوجه خواهید شد که بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی شامل دو نوع زیر سینکی و رومیزی است.

  • مدل زیر سینکی

دستگاه تصفیه آب خانگی مدل زیر سینکی داخل کابینت و زیر سینک قرار می‌گیرد. در این مدل دستگاه ،آب از شیر آب آشپزخانه خارج می‌شود که البته می توان به دو صورت اب تصفیه شده را روی سینک داشته باشیم.1-از شیربرداشت داخل پک استفاده شود2-اگر به هر دلیلی نخواهیم روی سینک سوراخ دیگری ایجاد شود از شیر های دو منظوره استفاده  شود.

  • مدل رومیزی

این نوع دستگاه به روی کابینت قرار می‌گیرد. هردو نوع این دستگاه عملکرد و فرایند یکسانی را در تصفیه آب طی می‌کنند. بسیاری ترجیح می‌دهند دستگاه تصفیه‌شان در معرض دید نباشد. اگر نخواهید حجم زیادی در آشپزخانه‌تان اشغال شود، مدل اول برای شما پیشنهاد خوبی است. بااین‌حال قیمت مدل رومیزی به خاطر ظاهر متفاوت، الگو گیری از لوازم آشپزخانه و مناسب بودن برای دکوراسیون بیشتر است ،این مدل معمولا فاقد مخزن است.

فیلتر تصفیه آب ایس واتر

انواع فیلتر‌های دستگاه تصفیه آب

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی دارای چند فیلتر هستند که هرکدام برای از بین بردن آلودگی آب کمک می‌کند. این فیلترها در دستگاه‌های مختلف بسته به نوع و جنس آن‌ها متفاوت است. فیلتر‌های دارای کربن فعال برای پاک‌سازی از گرانول‌های کربن فعال کمک می‌گیرند و قادر هستند بسیاری از آلودگی‌ها را از آب پاک کنند. به‌مرورزمان رسوب‌ها داخل این فیلترها جمع می‌شوند و نیاز به تعویض آن پیدا خواهید کرد.

نوع دیگر فیلتر‌ها فیلتر اسمز معکوس است که به‌وسیله‌ سیستم فشار برای جداسازی ناخالصی‌ها استفاده می‌شود. به خاطر داشته باشید که آب سخت آب مناسبی برای نوشیدن نیست. فیلتر ممبران برای سبک کردن آب، فلزات سنگین را از آب جدا می‌کند.

طبق دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی برای آب آشامیدنی، املاح داخل آب اصولاً شامل کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سدیم، بی‌کربنات‌ها، کلریدها و سولفات‌ها و مقادیر کمی از مواد آلی در آب است که می‌تواند از منابع طبیعی یا حتی فاضلاب به وجود بیاید.

کدام برند بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را برای خرید انتخاب کنیم؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، برای انجام یک خرید موفق شناخت یک برند خوب و کالایی اصیل بسیار مهم است. از بهترین برند‌های دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران برندهای تایوانی هستند؛ یعنی آن‌هایی که عبارت made in taiwan روی دستگاهشان درج‌شده باشد. اما از آنجا که تحریم‌ها اجازه ورود محصولات تایوانی به صورت قانونی را به کشور ما نمی‌دهد، محصولات برندهای ایرانی با کیفیتی که سابقه همکاری با برندهای تایوانی را دارند و تحت لیسانس آن‌ها فعالیت می‌کنند هم کیفیت بالایی دارند. برند ایرانی ACE WATER بهترین برندی است که می‌توانید برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به آن اعتماد کنید؛ چرا که در صورت خرید مستقیم محصولات از سایت این تولیدکننده برتر که مجوزها و استانداردها را کسب کرده است، می‌توانید از نصب و ارسال رایگان بهره مند شوید. همچنین این برند محصولاتش را تا 30 ماه گارانتی می‌کند.

مطالب مرتبط در ایس واتر:
چرا آب تصفیه تلخ است؟

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی برای استفاده در منزل کدام است؟

بهترین روش تصفیه خانگی در تمام دنیا سیستم تصفیه آب اسمز معکوس RO است. مشاوران فروش دستگاه تصفیه آب، انتخاب دستگاهی که مجهز به فناوری اسمز معکوس باشد را به شما توصیه می‌کنند؛ چراکه دستگاه‌های دارای سیستم RO فیلتر ممبران دارند که این دستگاه ها از پمپ، ترانس و مخزن برخوردار است.

این فیلتر اضافه موادی مانند نیترات، آرسنیک و مابقی مواد مضر برای بدن را به‌راحتی از سطح آب پاک می‌کنند. بزرگ‌ترین تولیدکننده دستگاه‌های تصفیه خانگی Ro تایوان است. دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس در ۶ الی ۱۲ مرحله کار تصفیه و فیلتراسیون آب را انجام می‌دهد. این دستگاه در زیر سینک نصب‌شده و شیری جدا برایش کنار شیر آب اصلی تعبیه می‌گردد.

RO و عملکرد آن

یک دستگاه تصفیه‌کننده‌ RO، به‌طور میانگین معادل 3 لیتر آب استفاده می‌کند و تنها 1 لیتر آب را برایتان به وجود خواهد آورد. این به آن معنی است که تنها یک‌چهارم آب خالص خواهد شد. حدود سه‌چهارم باقی‌مانده از دست خواهد رفت. موردی مهم خواهد بود که باید در هنگام انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی کاملاً حواستان باشد.

در برخی نواحی و خانه‌ها، به دلیل حجم زیاد مواد داخل آب، بدبویی یا شور بودن زیاد، چاره‌ای به‌جز استفاده از دستگاه نوع Ro نیست. دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس دو نوع مخزن دارد. یکی برای آب خالص و دیگری برای آب دفع شده است. پس بهتر است برای هدر نرفتن و جلوگیری از اسراف، از آن آب برای شست‌وشو استفاده کنید.

روش RO ناخالصی‌ها را با استفاده از فناوری غشایی فیلتر می‌کند؛ اما به‌نوبه خود به آب اضافی برای تمیز کردن فیلتر نیاز دارد. بسته به مدل واحد تصفیه، آب هدر می‌رود. همچنین دستگاه‌های تصفیه آب Green RO وجود دارد که هدر رفتن آب را کاهش می‌دهد. این دستگاه‌های تصفیه آب برای منابع آبی با سطوح TDS (کل مواد جامد قابل‌حل) از 200 تا 500 ppm مناسب هستند.

جنس بدنه و مخزن بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

جنس بدنه دستگاه تصفیه آب خانگی معمولاً از پلاستیک است. پس توجه کنید که جنس کالای موردنظرتان از پلاستیک مرغوب‌، باکیفیت و بادوام باشد و شکننده نباشد. از دیگر ملاک‌های کیفیت دستگاه، جنس مخزن آن است. مخزن‌های سه لایه با لایه داخلی استیل و یا مخزن‌های فلزی می‌توانند کیفیت بهتری از نوع پلاستیکی آن داشته باشند.

مطالب مرتبط در ایس واتر:
تصفیه آب برای آکواریوم | بهترین دستگاه تصفیه آب آکواریوم

ضمانت کالا و خدمات پس از فروش

از نشانه‌های تعهد یک شرکت تولیدکننده، ضمانت دستگاه است. دستگاه تصفیه آب خانگی از آن دست کالاهایی است که باید علاوه بر کیفیت بالای قطعات، بایستی کالا بهداشتی و مورداطمینان باشد. معمولاً بهترین دستگاه تصفیه آب آن دستگاهی است که ۱۲ ماه گارانتی داشته باشد.

همچنین از دیگر مشخصات کالای مورداطمینان داشتن گواهی‌نامه‌های معتبر بین‌المللی ازجمله گواهینامه FDA مربوط به سازمان غذا و دارو آمریکا، گواهینامه WQA مربوط به سازمان جهانی کیفیت آب، گواهینامه ROHS که متضمن عدم استفاده از مواد سمی در تولیدات دستگاه است، استاندارد CE اروپا باشد.

مهم‌ترین خواسته‌ مشتریان بعد از خرید این است که کالایشان در مدت طولانی و به‌خوبی نیازهایشان را برطرف کند؛ بنابراین توجه به خدمات پس از فروش از اهمیت زیادی برخوردار است. هنگام تحقیق پیش از خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی بهتر است نمایندگی‌ها و مراکز خدمات پس از فروش دستگاه را جویا شوید.

قیمت دستگاه‌های تصفیه آب خانگی

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای شناسایی کیفی محصول است. گرچه مشتریان معمولاً ترجیح می‌دهند کالای ارزان‌تر را برای خرید انتخاب کنند؛ اما در رابطه با دستگاه تصفیه آب خانگی لازم است بدانید که دستگاه‌هایی که نسبت به قیمت موجود در بازار ارزان‌تر هستند، کالاهای ضیف تری محسوب خواهند شد.

سخن آخر

گرچه آب‌لوله‌کشی خود تصفیه‌شده است؛ اما همچنان آلودگی‌هایی دارد. خرید یک بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی تصمیمی عالی برای حفظ سلامت خود و خانواده است. در خرید این دستگاه کیفیت و عملکرد را ملاک قرار دهید و فکر قیمت را از سرتان بیرون کنید. دستگاه تصفیه آب کالایی برای پاکیزه کردن آب مورد مصرف روزانه است و نه شیئی تزئینی برای دکوراسیون آشپزخانه، پس در خرید این دستگاه دقت کافی داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.