دستگاه آب‌ شیرین‌ کن خانگی

0

در این مقاله قصد داریم همه‌چیز را در مورد دستگاه آب‌ شیرین‌ کن خانگی برای شما مخاطبان عزیز توضیح و شرح دهیم. به‌طورکلی همگی با کاربرد این نوع دستگاه‌ها آشنایی کافی را داریم. اگر از شما بپرسیم که یک دستگاه تصفیه آب چه‌کاری انجام می‌دهد، قطعاً خواهید گفت که کار اول و آخرش تصفیه آب و گرفتن تلخی و طعم و بوی نامطلوب از آب است؛ اما چگونه؟

اصلاً تابه‌حال به دیگر مزایای داشتن یک دستگاه آب‌ شیرین‌ کن خانگی فکر کرده‌اید؟ آیا اصلاً داشتن این دستگاه‌ها در منزل می‌ارزد؟ جواب کوتاه آن بله است؛ اما ما در این مقاله قصد باز کردن این موضوعات را داریم. مطالبی را در این مقاله خواهیم گفت که شاید برای اولین بار است که می‌شنوید. پس با ما همراه باشید تا همه‌چیز را درباره دستگاه آب‌ شیرین‌ کن خانگی بدانید. 

البته قبل از اینکه به اصل مطلب بپردازیم یادآوری این نکته ضروری است که اصطلاح آب شیرین کن یک غلط مصطلح است. به این معنا که هیچ کدام از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی آب را شیرین نمی‌کنند. اساسا بهترین آب، آبی است که PH نسبتا خنثی داشته باشد و فاقد آلاینده و مواد اضافی باشد و چنین آبی نه مزه شیرین می‌دهد نه شور و نه هیچ طعم دیگری. 

بنابراین، در طول این مقاله هر گاه از این اصطلاح استفاده می‌کنیم منظورمان دستگاه تصفیه آب است که با تصفیه آب و حذف املاحی که گاهی طعم آب را تغییر می‌دهند، آن را گوارا و سالم می‌کند.

 البته دستگاه تصفیه آب هم انواع مختلفی دارد. مثلا برخی دستگاه‌ها آب کل واحد یا ساختمان را تنها با فیلترهای رسوبی تصفیه می‌کنند که این فیلترها دقت زیادی ندارند. برخی دیگر که تصفیه آب خانگی هستند، تنها مخصوص مصارف آشامیدنی و پخت و پز هستند و در عوض با دقت 99 درصدی آب را تصفیه می‌کنند. گروه دیگری از فیلترها به دستگاه‌هایی نظیر ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی متصل می‌شوند و برخی فقط قابلیت اتصال به یخچال را دارند. برای همین نمی‌توانید همه موارد ذکر شده در این مقاله را از یک نوع دستگاه تصفیه آب انتظار داشته باشید، اما می‌توانید با خواندن این مقاله نیازسنجی و بهترین نوع را انتخاب کنید.

مزایای آب تصفیه شده
اهمیت آب آشامیدنی سالم

 

اهمیت آب آشامیدنی سالم

به‌طورکلی سیستم‌هایی که آب مورد نیاز ما را برای مصارفی چون آشامیدن، پخت‌وپز، تمیز کردن و غیره تأمین می‌کنند، از تصفیه‌های بزرگ و آزمایش‌های مختلف استفاده می‌کنند تا اطمینان پیدا کنند که آن آب ایمن است؛ اما خب بازهم این تصفیه 100درصد آلاینده‌ها را حذف نمی‌کند.

مطالب مرتبط در ایس واتر:
نکات و راهنمایی خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

قطعاً اولویت برای شما این است که اطمینان حاصل کنید آب مورد مصرفتان تا حد امکان خالص باشد. حال یک راه عملی برای اطمینان از تمام این موارد اضافه کردن یک دستگاه آب‌ شیرین‌ کن خانگی به منزل شما است. حالا خواه یک دستگاه فیلتر آب کلی برای تمام ساختمان باشد یا یک فیلتر آب که مختص یک واحد است و یا یک دستگاهی که معمولاً در زیر سینک ظرف‌شویی قرار می‌گیرد.

همچنین برای بررسی میزان آلاینده‌های آب (که ممکن است نمک هم داخل آن باشد) راه‌های متعدد و بسیاری وجود دارد، از جمله اینکه میزانی از آب را به آزمایشگاه ببرید و آن را از نظر سختی (TDS) و سایر آلاینده‌های مضر بررسی کنید.

مزایای سیستم تصفیه آب خانگی

چه آب مصرفی خانه شما از منابع آب شهری و یا سیستم‌های آب مبتنی بر تصفیه تأمین شود؛ بازهم اطمینان حاصل کردن از اینکه آیا واقعاً آب مصرفی شما کاملاً تصفیه‌شده و قابل شرب است، کار منطقی است. به این نکته توجه داشته باشید که همیشه امکان آن وجود دارد که آلاینده‌های مختلف و بسیاری از طریق منابع آب شهری به داخل آب مصرفی خانه شما نفوذ کرده باشند.

حتی اگر آب شما هیچ آلودگی نداشته باشد، ازآنجایی‌که مواد معدنی زیادی وارد آب می‌شود، می‌تواند طعم آب‌لوله‌کشی شما را تحت‌تأثیر قرار دهد یا حتی در برخی موارد کارکرد ماشین ظرف‌شویی یا لباسشویی شما را نیز کاهش دهد.

بهترین و مطمئن‌ترین راه برای اینکه خیالتان از تمام این مسائل راحت شود، آن است که یک دستگاه آب‌ شیرین‌ کن خانگی برای منزل خود تهیه‌ و آن را نصب کنید. در این بخش به موارد و مزایایی در مورد دستگاه آب تصفیه خواهیم پرداخت که شاید تابه‌حال نشنیده باشید.

همیشه از آب آشامیدنی سالم لذت ببرید

نوشیدن و داشتن آب آشامیدنی ناسالم عواقب بسیاری دارد. آب ناسالم معمولاً دارای آلاینده‌هایی از نوع عناصر و فلزات سنگین هستند که در دو صورت قصد داریم آن را بررسی کنیم. در بهترین حالت ممکن است که این آلاینده‌ها موجب ناخوشایند شدن طعم آب شوند و در بدترین حالت هم متأسفانه ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری برای سلامت افراد داشته باشد.صرفه‌جویی با دستگاه آب‌شیرین‌کن

صرفه‌جویی در پول

برای نوشیدن آب سالم اگر از بطری‌های آب‌معدنی استفاده می‌کنید، قطعاً هزینه‌های شما در انتهای ماه برای خرید بطری‌های آب‌معدنی به ازای تمام اعضای خانواده، بسیار زیاد خواهد شد. به‌طور مثال اگر یک خانواده 4 نفره معمولی را در نظر بگیریم، هزینه‎ خرید آب‌معدنی در یک ماه واقعاً کم نخواهد بود.

مطالب مرتبط در ایس واتر:
مرکز خرید تصفیه آب خانگی کجاست؟

حال راه‌حل جایگزین برای صرفه‌جویی کردن در هزینه‌ها، قطعاً نصب یک دستگاه آب‌ شیرین‌ کن خانگی خواهد بود. یک مشکل بزرگ دیگر استفاده مدام از بطری‌های آب‌معدنی این است که به محیط‌زیست آسیب جدی وارد خواهد شد که در بخش بعدی به‌صورت دقیق‌تر به آن خواهیم پرداخت.

به حفظ محیط‌زیست خود کمک کنید

به خاطر زباله‌های پلاستیکی محیط‌زیست ما دچار صدمات و خسارات جبران‌ناپذیری شده و خواهد شد. احتمالاً تصاویر وحشتناک انباشته شدن این زباله‌ها را دیده‌اید و روایت‌های مختلفی را درباره آن شنیده‌اید. بطری‌های پلاستیکی آب‌معدنی از جمله بخش بزرگی از تمام این زباله‌های پلاستیکی است.

حتی اگر شما در منزل یا محل کار خود به تفکیک زباله هم می‌پردازید، متأسفانه باز هم آن‌چنان نمی‌توان مطمئن بود که این زباله‌های پلاستیکی بازیافت خواهند شد. اگر می‌خواهید در اصلاح این مشکل و کمک به محیط‌زیست نقش به سزایی داشته باشید، می‌توانید با حذف کردن بطری‌های آب پلاستیکی شروع کنید.

مشکلات احتمالی لوله‌کشی را کاهش دهید

عوامل بسیار زیادی هستند که باعث خوردگی و با آسیب به لوله‌کشی ساختمان و یا لوازم منزلی که با آب سروکار دارند شود. از جمله آن موارد می‌توان به وجود مواد معدنی، فلزات سنگین و مواد شیمیایی موجود در آب شما که از منابع آب شهری تأمین می‌شود، اشاره کرد. شما می‌توانید با نصب یک دستگاه آب‌ شیرین‌ کن خانگی تمام این عوامل ضرر را حذف کرده تا در نهایت بتوانید عمر لوله‌ها، شوفاژهای آب گرم و سایر لوازم‌خانگی خود را افزایش دهید.

آب سالم برای پوست‌های حساس
آب سالم برای پوست‌های حساس

از تحریک شدن پوست جلوگیری کنید

برخی از افراد که پوست حساسی دارند یا دارای تحریکات پوستی و شرایطی خاصی مثل اگزما یا پسوریازیس هستند و یا به‌طورکلی دچار حساسیت پوستی هستند، قطعاً برایشان برخورد مواد شیمیایی مختلف مثل کلر در آب با پوست صورت یا بدنشان بسیار سخت خواهد بود.

اگر که در خانه از یک دستگاه تصفیه مناسب استفاده شود، مطمئناً ازاین‌گونه مشکلات دیگر خیالتان راحت خواهد بود. حال اگر هم هیچ‌کدام از این مشکلات پوستی که عنوان شد را نیز ندارید، برای پیشگیری و جلوگیری از هرگونه حساسیت پوستی دیگری، خیلی بهتر است که از آب تصفیه‌شده برای شست‌وشو استفاده کنید.

مطالب مرتبط در ایس واتر:
مراحل تصفیه آب خانگی چیست؟

در مصرف صابون صرفه‌جویی کنید و از لباس‌های تمیزتر لذت ببرید

یک نکته‌ای که شاید کمتر کسی آن را بداند این است که اگر آبی که استفاده می‌کنید، غلظت بالایی از مواد معدنی را داشته باشد؛ این مورد می‌تواند به‌راحتی اثربخشی صابون را کمتر کند و شما مجبور شوید از مقدار مواد شوینده بیشتری استفاده کنید.

رسوب آهک و سایر ذخایر معدنی را کاهش می‌دهد

احتمالاً تابه‌حال با این صحنه مواجه شده باشید: صحنه‌ای که انتهای یک کتری، رسوبات بسیار زیادی مانده باشد و در کف آن به‌سختی چسبیده باشد. این رسوبات آهک از جمع شدن مواد معدنی از آهک و سایر مواد معدنی در آب شما تشکیل می‌شوند.

علاوه بر ظاهر بد آن، این رسوبات آهک پس از جمع شدن روی‌هم می‌توانند مزه و طعم بدی هم بگیرند که این خوشایند هیچ‌کسی نیست. اگر آب مصرفی خود را از یک سیستم تصفیه آب مناسب و باکیفیت تهیه کنید، دیگر شاهد این رسوبات و مشکلات امثال این، نخواهید بود. علاوه بر آن طعم آب نیز بسیار بهتر خواهد شد و شما از نوشیدن آب سالم و باکیفیت لذت خواهید برد.

طعم آب آشامیدنی خود را بهبود بخشید

همان‌طور که می‌دانید بیشتر بدن انسان از آب تشکیل‌شده است پس باتوجه‌به اینکه در طول روز نوشیدن آب زیاد اتفاق می‌افتد، باید به این مایه حیات ما توجه ویژه داشته باشیم. حالا که این‌قدر آب در رژیم غذایی همه ما مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهتر است که از طعم آن‌هم لذت ببریم. اگر شما در منزل خود از یک دستگاه تصفیه آب با فیلترهای مناسب استفاده کنید، هر دفعه که شیر آب را برای نوشیدن آب باز کنید و آن را بنوشید، متوجه تازه‌تر بودن و شادابی هرچه بیشتر خود خواهید شد.

جمع‌بندی و کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم که تمام مزایا و نکاتی که باید در مورد دستگاه آب‌شیرین‌کن خانگی بدانید را برای شما شرح دهیم. کار دستگاه آب تصفیه کن، در یک جمله تصفیه کردن آب‌ است؛ اما این تنها مزیت آن نیست. مواردی که بالا ذکر شد و هرکدام توضیح داده شد را شاید نشنیده باشید و اصلاً تابه‌حال به آن فکر هم نکرده باشید. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.