معرفی بهترین مدل دستگاه تصفیه آب

0

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که ما مطلقاً نمی‌توانیم بدون آن زندگی کنیم، آب است. از آنجایی که 70 درصد بدن انسان را آب تشکیل داده است متأسفانه، مصرف آب تصفیه نشده می‌تواند ما را بیمار کند. تصفیه آب یک روش کارآمد برای قابل شرب کردن آب است که دارای مزایای متعددی است. این مقاله به بررسی مدل‌های دستگاه تصفیه آب می‌پردازد تا بتوانید بهترین مدل دستگاه تصفیه آب را انتخاب کنید.

نکته قابل‌توجه اینجا است که تنها درصد بسیار کمی از آب‌های روی کره زمین آشامیدنی هستند. به‌علاوه اینکه نوشیدن آب تصفیه نشده می‌تواند سلامت انسان را به خطر بیندازد اما استفاده از دستگاه تصفیه آب می‌تواند بهترین راهکار برای این چالش باشد و در حال حاضر دستگاه تصفیه آب به بخش ضروری در هر آشپزخانه تبدیل شده است و سازندگان این محصولات در حال رقابت با یکدیگر هستند تا سهم بیش تری از فروش بازار را به دست آورند.

بهترین مدل دستگاه تصفیه آب چیست؟
آب تصفیه شده منبع خالص انرژی است

چرا انتخاب بهترین مدل دستگاه تصفیه آب دشوار است؟

یک دستگاه تصفیه آب خوب اکثر آلاینده‌های آب را تصفیه می‌کند و مواد معدنی ضروری را به آن باز می‌گرداند. اما این موضوع به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، منابع آبی که آب مصرفی‌تان از آن تامین می‌شود و همچنین بیماری‌هایی که ممکن است شما یا اعضای خانواده‌تان به آن مبتلا باشد، بستگی دارد. برای مثال کسانی که به سنگ کلیه دچار می‌شوند یا حساسیت های پوستی دارند، لازم است نکات خاصی را در انتخاب بهترین مدل دستگاه تصفیه آب که مناسبشان باشد، در نظر بگیرند.

بهترین مدل دستگاه تصفیه آب
شما سزاوار ایمن‌ترین، خالص‌ترین و تمیزترین آب موجود هستید

عملکرد دستگاه تصفیه آب

در همه دستگاه‌های تصفیه آب ابتدا آب از شلنگ‌ها و لوله‌های ورودی به داخل دستگاه تصفیه مکش می‌شود و سپس با عبور از فیلترهای مختلف تصفیه می‌شود و در نهایت از شیر برداست قابل استفاده خواهد بود.

البته بین دستگاه تصفیه آب و دیگر ابزارهای تصفیه آب مثل فیلترهای سردوش تفاوت وجود دارد. دستگاه تصفیه آب می‌تواند ویروس‌ها و باکتری‌هایی را که فیلترهای سردوش قادر به حذف آنها نیستند حذف کند. خود دستگاه‌های تصفیه آب هم از روش‌ها و فیلترهای متنوعی بهره می‌برند. برای مثال برخی از تصفیه‌کننده‌ها از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند و برخی دیگر از شارژ الکترواستاتیک.

مطالب مرتبط در ایس واتر:
راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

بهترین مدل دستگاه تصفیه آب

بهترین مدل دستگاه تصفیه آب چه کار می‌کند؟

هر محصولی دلایلی برای مصرف دارد دستگاه تصفیه آب نیز از این قاعده جدا نیست. در زیر به دلایل داشتن آن می پردازیم.

حذف آلاینده‌های بیماری‌زا

منابع آب آلوده می‌توانند حامل آلاینده‌هایی مانند ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها باشند. این آلاینده‌ها آب را برای مصرف نامناسب می‌کند و ممکن است منجر به چندین بیماری منتقله از طریق آب مانند وبا، اسهال و حصبه شود. در نتیجه، کارشناسان توصیه می‌کنند که از بهترین مدل دستگاه تصفیه آب استفاده کنید که می‌تواند با ازبین‌بردن همه آلاینده‌های تهدیدکننده، از شما و خانواده‌تان در برابر این بیماری‌های منتقله از طریق آب محافظت کند.

بهبود طعم آب

ناخالصی‌های موجود در آب بر طعم آن و حتی طعم غذایی که در آن طبخ می‌کنیم تأثیر می‌گذارند. یک دستگاه تصفیه مخصوصاً زمانی که طعم آب‌شور است می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

حذف فلزات سنگین و پاک کننده‌ها

آبی که تصفیه شده و به دست شما می‌رسد ممکن است کماکان حاوی مقادیری از فلزات سنگین باشد. فلزات سنگین می‌توانند در بلند مدت اثرات طولانی‌مدت شدیدی بر سلامتی داشته باشند و همچنین در مواردی عملکرد کلیه‌ها، کبد، سیستم عصبی را با اختلال روبرو کنند و حتی منجر به بیماری‌هایی مانند سرطان و مسمومیت با سرب شوند. بهترین مدل دستگاه تصفیه آب مؤثرترین راه برای حذف این فلزات سنگین و مواد شیمیایی مانند نیترات و نیتریت، سرب، جیوه، آرسنیک است. همچنین این دستگاه می‌تواند کلر و فلوراید و مشتقات کلر را که به منظور از بین بردن باکتری‌ها به آن زده می‌شود، حذف کند.

اطمینان از سلامتی

نوشیدن آب تصفیه شده، سلامت عمومی ما را افزایش می‌دهد. سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد، از عملکرد کلیه حمایت می‌کند، بدن ما را هیدراته می‌کند و انرژی می‌دهد، سلامت پوست و مو را همراه با چندین مزیت دیگر تضمین می‌کند.

بهترین مدل دستگاه تصفیه آب شهری
تصفیه آب فلزات سمی را حذف می‌کند

بهترین مدل دستگاه تصفیه آب

5 روش اصلی برای تصفیه آب وجود دارد که بهترین مدل دستگاه تصفیه آب ممکن است از چند روش همزمان بهره ببرد.

مطالب مرتبط در ایس واتر:
چرا آب تصفیه تلخ است؟

اسمز معکوس RO

در دستگاه تصفیه RO از غشای نیمه تراوا برای تصفیه آب استفاده می‌شود. برای عبور آب از غشای RO، یک پمپ آبی تعبیه شده است که آب سخت را تحت‌فشار قرار می‌دهد تا از غشای RO عبور کند. در طی این فرایند جامدات محلول مانند آرسنیک، فلوراید، سرب، کلر، نیترات‌ها و سولفات‌ها به دام می‌افتند و در غشای RO گیر می‌کنند و در نتیجه آب تصفیه شده به دست می‌آید.

ماوراء بنفش UV

دستگاه تصفیه UV یا فرابنفش یک فناوری ثابت‌شده است که قادر به ازبین‌بردن عوامل بیماری‌زا مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها است. این فناوری که دوستدار محیط‌زیست است از هیچ ماده شیمیایی در طول فرایند تصفیه استفاده نمی‌کند. این دستگاه تصفیه آب باعث می‌شود که آب جاری در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار بگیرد؛ این اشعه هر میکروب، باکتری و ویروسی را می‌کشد.

اولترافیلتراسیون U

دستگاه تصفیه UF برای مکان‌هایی که آلودگی شیمیایی کم است ایده‌آل است، زیرا UF مواد شیمیایی موجود در آب را حذف نمی‌کند، فقط می‌تواند مواردی مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها را مسدود کند.

نکته مهم این است که به یاد داشته باشید که UF با آب سخت‌کار نمی‌کند. ازآنجایی‌که UF نمک‌های محلول موجود در آب سخت را حذف نمی‌کند، در نتیجه قبل و بعد از تصفیه، آب همچنان سخت باقی می‌ماند.

کربن فعال

کربن فعال شکلی از کربن -ساخته شده از کربن گیاهی مثل پوسته نارگیل ، پوسته پسته و… است که به صورت بلوک‌های یکپارچه یا گرانول و پودر به عنوان فیلتر استفاده می‌شود. کربن فعال مواد شیمیایی را که باعث طعم و بوی بد آب می‌شوند، از بین می‌برد و همچنین برای حذف کلر از آب بسیار مؤثر است.

فیلتر رسوبی

فیلتر رسوبی یک پیش فیلتر است به این معنی که همراه با یک دستگاه تصفیه مانند RO، UV و یا … استفاده می‌شود. رسوب ممکن است پوسته‌های زنگ‌زده لوله‌های فلزی، ذرات ماسه یا گل باشد. فیلتر رسوب اساساً آلاینده‌‌های ناخواسته درشت و ذرات گل موجود در آب را می‌گیرد. فیلترهای رسوبی عموما از الیاف پلی پروپیلن تولید می‌شوند.

مطالب مرتبط در ایس واتر:
اسمز معکوس چیست و چرا بهترین روش تصفیه آب است؟
بهترین مدل دستگاه تصفیه آب را انتخاب کنید
تصفیه آب نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد

پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین مدل دستگاه تصفیه آب این است که دستگاهی را انتخاب کنید که کمترین عوارض ممکن را داشته باشد و توامان از چند روش برای حذف حداکثری آلاینده‌ها استفاده کند. به بیان دیگر می‌توان گفت دستگاه‌هایی که روش اصلی آن‌ها اسمز معکوس است و درکنار فیلتر ممبران اسمز معکوس، از فیلترهای رسوبی و کربنی هم بهره می‌برند بهترین مدل دستگاه تصفیه آب هستند.

 

در آخر

این روزها آب آشامیدنی خالص، تمیز و سالم به‌راحتی در دسترس نیست. رشد جمعیت، توسعه صنعتی و تخریب محیط‌زیست همگی از دلایل این امر هستند. باتوجه‌به این وضعیت، آگاهی از بهترین مدل دستگاه تصفیه آب موجود در بازار برای ما اهمیت بیش تری پیدا می‌کند.

امروزه دستگاه تصفیه به‌وسیله‌ای ضروری در هر خانه‌ای تبدیل شده است. با انبوهی از فناوری‌های تصفیه موجود در بازار، مصرف‌کنندگان اغلب دچار سردرگمی می‌شوند که در هنگام خرید دستگاه تصفیه به دنبال کدام یک باشند که رایج‌ترین و مؤثرترین آن ها تصفیه RO است.

RO یا اسمز معکوس یک فرایند تصفیه آب است که از یک غشای تا حدی نفوذپذیر برای حذف یون‌ها، مولکول‌های ناخواسته و ذرات مضر از آب آشامیدنی استفاده می‌کند. داشتن چنین دستگاهی می‌تواند همه انتظارات شما را برآورده سازد.

تصفیه آب، باید با نهایت دقت اجرا شود. آب و فیلترها باید به طور منظم، کارآمد و مؤثر به‌منظور تأمین آب آشامیدنی سالم نگهداری شوند. آب باید از میکروارگانیسم‌ها و فلزات سمی که می‌توانند باعث بیماری‌های تهدیدکننده زندگی شوند پاک باشد. آب باید تقویت‌کننده زندگی باشد، نه تهدیدکننده زندگی.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.