راهنمای تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل از تقلبی

0

این روزها اهمیت آب آشامیدنی سالم بیش از پیش مطرح است همین امر باعث شده تا افراد سودجو تلاش کنند از همین راه، کسب درآمد کنند. تولید دستگاه‌های تقلبی و غیراصل تصفیه آب که تفاوت ظاهری با دستگاه اصل ندارد، یکی از راه‌های کسب درآمد بیش تر است. اما چگونه می‌توان اقدام به تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل کرد؟ این سؤالی است که باید به آن پاسخ دهیم.

دستگاه‌های غیراصلی که تولید می‌شود، از نظر ظاهر به حدی شبیه دستگاه‌های اصل است که به‌سختی بتوان آن را تشخیص داد. استفاده از مارک‌های برجسته برندها یا لیبل آن‌ها نیز تشخیص این امر را دوچندان سخت‌تر کرده است. درست است که در ادامه راه‌های تشخیصی را ذکر خواهیم کرد، اما در نهایت، این مصرف‌کننده نهایی است که باید با تکیه به اعتماد به فروشنده، دستگاه را خریداری کند البته ریسک خرید دستگاه تقلبی را به راحتی می‌توان به صفر درصد رساند. اگر از فروشگاه اینترنتی همان شرکت تولیدکننده دستگاه خرید کنید، خیالتان بابت اصالت، نصب و خدمات پس از فروش رایگان راحت است. شرکت آتیه کاوش افتخار تمامی محصولاتش را روی وبسایت این شرکت ارائه می‌کند. با خرید از این وبسایت نصب و ارسال دستگاه نیز رایگان خواهد بود. بااین‌حال اگر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید می‌توانید با راه‌هایی آشنا شوید که دستگاه اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

دستگاه تصفیه تقلبی چه مضراتی دارد؟

فیلترها و دستگاه‌های تصفیه آب انواع متفاوتی دارند. برای مثال دستگاه تصفیه آب RO ACE 01، یکی از بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی 6 مرحله‌ای است با این حال تفاوتی ندارد دستگاه شما چه نوعی دارد و چند مرحله‌ایست، درهرحال، باید دقت کنید دستگاهی که خریداری می‌کنید دستگاه تصفیه آب اصل باشد و ویژگی‌های یک دستگاه تصفیه را داشته باشد. اما اگر نداشته باشد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

البته نمی‌توان منکر این قضیه شد که آبی که دستگاه‌های تصفیه تقلبی به شما تحویل می‌دهند، از نظر رنگ، بو و ظاهر نهایی هیچ تفاوتی با دستگاه‎های تصفیه اصل ندارد. اما مضراتی دارد که باید در نظر بگیرید.

  • فراموش نکنید که آبی که این دستگاه‌ها تحویل می‌دهند ممکن است آلوده باشد یا مواد شیمیایی را به‌خوبی از بین نبرده باشد که بدون سنجش آزمایشگاهی قابل تشخیص نیست.
  • دستگاه تصفیه تقلبی از نظر عملکردی، عملکرد خوبی ندارند و درست کار نمی‌کنند.
  • هزینه‌ای که می‌کنید نسبت به نتیجه‌ای که دریافت می‌کنید اصلاً تناسبی ندارد. شما برای هیچ، هزینه‌ای گزاف پرداخت کرده‌اید.
مطالب مرتبط در ایس واتر:
اسمز معکوس چیست و چرا بهترین روش تصفیه آب است؟

حال که با مضرات این دستگاه‌ها به‌خوبی آشنا شدید، آیا راهی وجود دارد که بتوان به تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل از تقلبی اطمینان حاصل کرد؟ باتوجه‌به این نکات، نگذارید سرتان کلاه برود.

تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل

اکنون، باتوجه‌به این‌که دیگر می‌دانیم نباید از دستگاه تصفیه تقلبی استفاده کنیم، این سؤال مطرح می‌شود که پس چگونه این دستگاه‌ها را از یکدیگر تشخیص دهیم. باتوجه‌به برخی از ویژگی‌ها، تشخیص دستگاه تصفیه اصل را می‌توان از همین طریق انجام داد.

وزن دستگاه تصفیه

یکی از ویژگی‌های دستگاه تصفیه آب اصل این است که وزن بالاتری نسبت به دستگاه تقلبی دارد. علت آن نیز این مطلب است که فیلتر این دستگاه‌ها با مواد واقعی و کافی فیلتراسیون پر شده است. در نتیجه وزن فیلتر و نهایتاً وزن دستگاه بیشتر است.

دستگاه تصفیه تقلبی کربن و موادفیلترینگ کم تری دارند. در نتیجه از نظر وزنی سبک‌تر از دستگاه‌های اصل هستند. همین نبود مواد برای فیلترکردن موجب می‌شود آبی که در نهایت دریافت می‌کنید کیفیت مطلوب را نداشته باشد.

کیفیت مواد اولیه

دستگاه‌های تقلبی از پلاستیک کم‌کیفیت و غیراستاندارد برای پوشش فیلترها و همچنین برای تولید فیلترهای الیافی پلی پروپیلن استفاده می‌کنند و در نتیجه مراکز تولید غیرقانونی فاقد اسناد و مدارک نشان دهنده کیفیت مواد اولیه هستند.

به بسته‌بندی دستگاه دقت کنید

برای تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل، بهتر است به بسته‌بندی آن هم نگاهی بیندازید. در واقع بهتر است بدانید که گرچه دستگاه‌های تصفیه تقلبی، در اغلب موارد بسته‌بندی‌های جذاب‌تری دارند تا گران‌تر به نظر برسند و مشتری را ترغیب به خرید کنند اما فاقد مشخصات تماس و راه‌های ارتباطی نظیر آدرس کارخانه و نظایر آن هستند.

گارانتی

یکی از مهم‌ترین راه های شناخت دستگاه تصفیه آب اصل برچسب، گارانتی یا گواهینامه است. درست است که امروزه همه دستگاه‌های تقلبی ظاهر فریبنده و برچسب دارند تا مشتری را راضی به خرید کنند، اما هیچ گارانتی و پشتوانه‌ای ندارند که بتوان با تکیه به آن از اصالت کالایی که می‌خریم اطمینان حاصل کرد.

دستگاه تصفیه آب اصل، از کارخانه و شرکتی معتبر تولید می‌شود که می‌تواند تضمین کند اگر دستگاه شما دچار مشکل شد، آن را برطرف می‌کند. این مطلب از آن ناشی می‌شود که کارخانه یا شرکت تولیدکننده به محصولی که تولید کرده از منظر کیفیت، اطمینان کامل دارد.

مطالب مرتبط در ایس واتر:
مخزن دستگاه تصفیه آب پر نمی‌شود؟

اما وضعیت درباره محصولات و دستگاه تصفیه خانگی که تقلبی هستند کمی متفاوت است. احتمالا تنها نشانه ای که بتوانید از کارخانه تولیدکننده بیابید، لوگوی کوچکی است که بر روی دستگاه حک شده است. گاهی آرم به‌صورت برجسته چاپ شده است که این برای گمراه کردن مشتری است. اما این امر تنها مزیتی است که دستگاه‌های تقلبی دارند. پس حتماً به دنبال گارانتی و نشان های بیش‌تری از کارخانه باشید.

قیمت دستگاه تصفیه

تشخیص دستگاه‌های تصفیه آب اصل می‌تواند از طریق قیمت آن هم انجام پذیرد. دستگاه‌هایی که تقلبی هستند، اغلب به شکل قابل توجهی قیمت ارزان‌تری دارند. این امر به این دلیل است که موارد استفاده شده در ساخت این محصولات، ارزان‌تر یا بی‌کیفیت‌تر بوده‌اند. در نتیجه می‌توان دریافت که هزینه کمتری برای تولید صرف شده است.

قبل از خرید دستگاه تصفیه چه نکاتی را باید از نظر گذراند؟

برای اینکه مطمئن شوید به‌درستی دستگاه تصفیه آب اصل را شناخته اید، لازم است تا بدانید در هنگام خرید آب چه نکاتی را باید در نظر بگیرید. همین امر می‌تواند به شما کمک کند تا از خرید دستگاه تقلبی جلوگیری کنید.

دقت فیلتراسیون

آبی که از شیرهای خانه سرازیر می‌شود، درست است که از مرز فیلتراسیون بسیاری گذشته است، اما ممکن است حاوی آلاینده‌هایی باشد که برای سلامت شما مضر است. اگر آبی که مصرف می‌کنید به آلاینده‌هایی نظیر سرب، آرسنیک، منیزیم، مس و آهن و به طور کلی فلزات سنگین دچار باشد، در دراز مدت شاهد عوارض آن خواهید بود. همچنین نیترات نیز ممکن است در آب یافت شود که از سموم کشاورزی به آب وارد می‌شود. پس بهتر است حتماً تلاش کنید دستگاهی خریداری کنید که فیلتراسیون را با دقت بالا انجام می‌دهد. مواد معدنی در آب می‌تواند املاح محلول در آب مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سدیم، بی‌کربنات‌ها، کلریدها و سولفات‌ها باشند. پیشنهاد ما خرید دستگاه‌هایی است که با سیستم اسمز معکوس کار می‌کنند و مواد آلاینده را در مقیاس نانو فیلتر می‌کنند.

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب آلودگی بسیاری دارد یا از سیستم تصفیه آب شهری و روستایی بهره مند نیست، در هنگام خرید دستگاه به این دقت کنید که سیستم UV داشته باشد تا باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های زنده نیز از آن حذف شود. 

مطالب مرتبط در ایس واتر:
مرکز خرید تصفیه آب خانگی کجاست؟

حامل‌های انرژی

دستگاهی که می‌خرید قطعاً با برق کار خواهد کرد. پس دقت کنید دستگاهی تهیه کنید که از نظر مصرف انرژی در سطح بالایی قرار داشته باشد. این امر باعث میشود در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و هزینه کمتری هم بپردازید. پس هزینه بیشتر در ابتدای کار نقش پس انداز در آینده را ایفا خواهد کرد. 

 

گام آخر

وقتی که دستگاه را خریداری کردید، زمان آن رسیده است که آب نهایی را تأیید کنید. این آب را باید از نظر سطح TDS بررسی کنید. برای این کار کیت‌های متعددی وجود دارد که از سطح بسیار ساده تا انواع پیچیده‌تر گستردگی دارند. کیت‌های پیچیده‌تر میزان سرب و کلر را بررسی می‌کنند.

بهتر است قبل خرید این کیت‌ها از خود شرکت‌های تهیه‌کننده دستگاه تصفیه آب اصل تحقیق به عمل آورید و بهترین نوع کیتی را که توصیه می‌شود، تهیه کنید.

جمع‌بندی

برای تشخیص دستگاه تصفیه اصل راه‌های فراوانی وجود دارد. بررسی وزن، قیمت یا بسته‌بندی این دستگاه‌‌ها می‌تواند شما را در خرید این دستگاه‌ها کمک کند. دستگاه‌های اصل دارای گارانتی و نشانی از کارخانه تولیدکننده هستند ولی دستگاه‌‌های تقلبی نه‌تنها دارای گارانتی نیستند، بلکه هیچ نشانی از کارخانه ندارند. لیبل‌های این دستگاه‌ها نیز به‌صورت تقلبی چسبانده می‌شود.

به هر صورت اگر قرار است دستگاهی بخرید که در یخچال یا در کنار سینک ظرف‌شویی خود بگذارید تا آب را برای شما تصفیه کند، بد نیست بدانید که باید در نهایت به فروشنده‌ای اعتماد کنید که از آن خریداری می‌کنید. شاید به نظر کار سختی برسد، اما حقیقت این است که در برخی موارد از نظر کیفیت ظاهر، دستگاه‌های تقلبی مانند دستگاه‌های اصل ساخته می‌شوند و حتی برخی از توزیع‌کنندگان هم نمی‌توانند به‌درستی اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهند.

اگر بتوانید محصول را از نمایندگی خود شرکت تهیه کنید، این امکان وجود ندارد که دستگاهی تقلبی را خریداری نمایید. این بهترین روش برای تشخیص دستگاه تصفیه اصل است که از خود کارخانه خریداری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.